dinsdag 1 mei 2012

Cupcakes versieren: Effecten van spuitmondjes



Omdat ik nog zo veel rode icing over had van de Angry Bird cupcakes, heb ik besloten om nog maar wat cupcakes te bakken en deze ermee te versieren. Ik heb namelijk allerlei spuitmondjes waarvan ik ze nog niet allemaal heb uitgeprobeerd, en heb er zelf pas geleden nog een nieuwe bij gekocht. De spuitmondjes zijn allemaal van een groot formaat.

Bekijk eventueel dit filmpje om te zien hoe je de topping erop moet spuiten. De uitleg is in het Engels, maar aan de beelden is makkelijk te zien hoe het moet.





Links is 1M van Milton en valt onder Open Star Tips.
Als je van buiten naar binnen werkt, krijg je een erg mooi toefje, ik ben erg gek op het effect wat dit spuitmondje geeft.
Het handige aan deze is dat, als je van binnen naar buiten werkt, je een roos effect krijgt.
Een super makkelijke manier om je cupcakes net dat beetje extra te geven dus.

Rechts is 195 van Bakery Crafts en valt onder Drop Flower Tips. Door de ster vorm krijg je kleine groeven in je topping.
Dit is het eerste spuitmondje wat ik heb gebruikt, en heb deze tot op heden bijna altijd voor mijn cupcakes gebruikt, omdat ik het effect van de andere spuitmondjes nog niet wist. Best wel zonde eigenlijk.


Links is een 2D van Wilton en valt onder Drop Flower Tips.
Voor het maken van een topping voor deze heb je best nog wat icing nodig, aangezien er anders gaten in ontstaan. Maar het is wel alle icing waard, aangezien het schattige effect wat het geeft. Je kunt hier door de tegenovergestelde richting in te werken ook weer een roos mee krijgen.

Rechts is een 109 van Bakery Crafts en valt ook onder Drop Flower Petals.
Hiermee krijg je bredere groeven in je topping.


Links is 11 mm; 43-5 Kaiser, en de enige van mijn collectie die niet op de lijst van spuitmondjes stond aangegeven. Hij is vergelijkbaar met de 2D van Milton, maar dan smaller. Het effect wat hij geeft is echter vergelijkbaar met de 1M, hij zou dus onder Open Star Tips kunnen vallen.
Als je van binnen naar buiten werkt kun je hier ook weer een roos mee maken, overigens vond ik dit ook de mooiste roos.

Links is een 116 van Bakery Crafts en valt onder Petal Tips.
Ik vond dat deze het minst leuke eruit is gekomen. Voor het versieren hiervan heb ik een klein stukje heen, vervolgens weer wat terug gespoten en weer wat heen, zodat je een overlappingseffect krijgt.
Het resultaat was eigenlijk meer een grote kwak icing.

Ik hoop dat ik hiermee wat meer informatie heb kunnen geven over wat voor effect verschillende spuitmondjes kunnen geven :) Enjoy~!

1 opmerking: