dinsdag 24 juli 2012

Cupcakes met roomkaas en gerookte zalm


Omdat de andere twee hartige cupcakes me zo goed bevallen waren, was ik ook erg benieuwd naar de andere van het boekje 40 recepten voor cupcakes (verkrijgbaar bij de Xenos).
Over het algemeen heb in niet veel met vis, maar wat gerookte zalm vind ik nog best lekker, deze wilde ik dus maar wat graag uitproberen.

Voor ca. 12 hartige cupcakes

Ingrediënten
  • 250 gram zelfreizend bakmeel, gezeefd
  • 250 mililiter karnemelk
  • 2 eieren, op kamertemperatuur
  • 70 gram geraspte kaas
  • 1/2 theelepel zout
  • 50 gram droge lente-uiensoep (honing)
Topping
  • 3 takjes dille, waarvan 2 fijngehakt
    (of 3 eetlepels dille kruiden)
  • 200 gram naturel roomkaas
  • 250 gram gerookte zalm
Benodigdheden
  • Handmixer
  • 12 cupcake vormpjes 

Verwarm de oven voor op 200C.
Mix alle ingrediënten voor het beslag door elkaar en verdeel dit over 12 cupcake vormpjes. Bak ze circa 15 minuten bruin en gaar.


Laat de cupcakes afkoelen en maak ondertussen de topping. Meng de (fijngehakte) dille met de roomkaas en snijd de zalm in plakjes. Bestrijk de afgekoelde, hartige cakejes met de roomkaas.
Leg er wat zalmplakjes op en versier ze met wat dille.
In mijn supermarkt was er helaas geen verse te vinden, dus ik heb er maar wat gedroogde dille uit een kruidenpotje op gestrooid, wat jammer is aangezien de verse zo veel keer lekkerder zijn!

Enjoy!

Klik hier  om ook een kijkje te nemen op mijn winactie en maak kans op Marie koekjes vormpjes~!

2 opmerkingen:

  1. Hi, Mariselle! I haven't seen your blog before. :) I don't understand one word of what you say here, but I must say the recipes look really good - and the Marie cookies are so cute. :)
    I miss you!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Penny!
      I'm sorry you won't be able to read any of these recipies D: I made an attempt at posting everything in English, but it turned out to be rather dificult, so I switched to Dutch.
      I miss you too, I can't wait till your letter reaches me!

      Verwijderen